Leer en la maleza. El pasaje hacia Moro desde el seno bellatineano
Keywords:
César Moro, Mario Bellatin, PassagesAbstract
How are pair reading and writing built starting from only a line, a verse, which excels all textual and poetic density? This was the starting point and the moment when, thanks to the loan word “flicker” from Benjamin (2005), we understood that sometimes reading in literary and critical terms is to go from surface reading to in-depth reading, but mostly, to understand that in the reading experience of Mario Bellatin and César Moro there is also a passage from text to image that leads to a different critical moment when both the category of representation and dialectical readings, often present in intertextuality, are put in crisis. This is what we want to visualize in order to get into the passage that Mario Bellatin opens in Efecto invernadero (1995) and enter the world of César Moro through a name, "Antonio".
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la licencia Atribución-No Comercial 4.0 Internacional CC BY-NC 4.0.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) una vez publicado su trabajo, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).