Legal Teaching into the Overdetermined Rationality of the Learning Economy

Authors

  • Mauro Benente Universidad de Buenos Aires, Argentina

DOI:

https://doi.org/10.52292/j.dsc.2017.2513

Keywords:

legal teaching, overdetermination, governmentality, cognitive capitalism

Abstract

This piece of work is a comment on Legal Teaching Into The Learning Economy of Josefa Dolores Ruiz. The author analyzes the impacts of the learning economy on the legal professions and on the legal teaching. I propose some nuances in the functioning of this learning economy, and its impact on the other instances studied. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Mauro Benente, Universidad de Buenos Aires, Argentina

Doctor en Derecho (UBA). Docente de teoría del Estado en la Facultad de Derecho de la UBA y de Filosofía del Derecho en la Universidad Nacional de José C. Paz. Director del Instituto Interdisciplinario de Estudios Constitucionales de la Universidad Nacional de José C. Paz y Director de Bordes, Revista de política, derecho
y sociedad. Coordinador del Grupo de Trabajo "Pensamiento Jurídico Crítico" del Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales. Director del Proyecto Decyt "Gubernamentalidad, constitucionalismo y derechos humanos" en la Facultad de Derecho de la UBA y Director del Proyecto “Democracia y poder constituyente: perspectivas teóricas y aproximaciones históricas" en la Universidad Nacional de José C. Paz.

Published

2018-11-23

How to Cite

Benente, M. (2018). Legal Teaching into the Overdetermined Rationality of the Learning Economy. Discusiones, 19(1), 73–93. https://doi.org/10.52292/j.dsc.2017.2513

Issue

Section

Main Section